• Modellek


  • << vissza
    2017. 10. 29

    Megint nálunk járt a Lada Vesta


    Egyre többet hallani a Lada Auto Hungary és a PSZA Motorsport együttműködésről mostanában, ezért is voltam kíváncsi erre az autóra…

    Az újabb Ladás történet úgy kezdődött, hogy az éppen pár napig nálunk vendégeskedő Honda CR-V-t a Duna Autó telephelyén kellett leadnom, néhány méterre a Lada Duna Autó szalontól. Mivel kollégámnak éppen ezer más elfoglaltság jött közbe és a lehető legrövidebb időn belül vissza kellett érnem a munkahelyemre, rövid üzenetváltás és telefonbeszélgetés után a Lada Hungary-től megkaptuk a PSZA Motorsport “pályabejárós” autóját. Nagyon örültem, hogy pont ennek az autónak a kulcsát kaptam meg, mert amellett, hogy (szerintem) nagyon jól sikerült a reklámmatricák elrendezése, még formula autós korszakából ismerem Papp Arnoldot, aki a PSZA Motorsport egyik alapítója.
    Látva az autót és a Duna Autó portáján szolgálatot ellátó őrök reakcióját (pedig ők biztosan látták már néhányszor az autót), már az első tíz percben biztos voltam benne, hogy megint kalandos hétnek nézek elébe.

    Megint nem csalódtam…

    Nem csalódtam, ahogyan a Granta és a Kalina modelleknél sem. Azon kevesek közé tartozom, akik részt vehettek a Vesta sajtóbemutatóján tavasszal és kívülről már ott is megnyert magának a Vesta. Belülről azonban csak pár napig láthattam, mert kollégám hozta el tesztre a legmagasabb felszereltséggel rendelkező Vestát. Most viszont eljött az én időm.

    Rengeteg tesztet olvastam, videókat néztem végig, beszámolókat hallgattam meg, amit biztosan megtett már mindenki akit érdekel az autó. Nyilván vannak hiányosságok, sőt még talán egy kicsit visszamaradottnak is nevezték 1-1 portálon, de bárki bármit is mondjon, EZ AUTÓ! Nincsenek benne felesleges kütyük és valóban az útra kell figyelni ha vezetsz, nincs sávtartás, nincs forgalomkövető tempomat, ebben az autóban még az érintőképernyős kijelző sem volt benne, a klíma is manuális és még a fogyasztása sem esik sokkal 8 liter alá az 1,6 literes motornak.
    Valóban sok a műanyag, valóban sok javítani való van benne és ezer dologba bele lehet kötni, de mutasson nekem valaki még egy autót aminek az ára, a szervizköltségei, a fenntartása az átlagember fizetéséhez képest is elérhető. Ez az autó ilyen és minden extrával felszerelve is alig éri el a 4millió forintot. Ezért az összegért viszont, a 3 év garancia mellé olyan élmények érnek nap mint nap, ami megfizethetetlenné teszi.

    Ennél a pontnál emlegetik sokan a Dacia Logant…

    “Az újkori Dacia visszatérő modellje volt a Logan. Az első generáció 2004 júniusában mutatkozott be, Renault dizájnnal és motorokkal” (autonavigator.hu)
    “2008 július 1-jén, majdnem négy évvel a bemutatása után a Logan modellfrissítésen esett át, mely során modernizálták a külső formatervét, a belsőtér pedig kényelmesebb lett.” (wikipedia)

    Emberek! Ne felejtsük már el azt a tényt, hogy a Logan a megjelenésekor, lényegesen rosszabb kritikát kapott és a második ráncfelvarrás után kezdte el komolyan érdekelni az embereket, viszont addigra már a fenntartási költségei is jelentősen megugrottak.

    Jelenleg én is autót keresek, mert sajnos le kell cserélnem az ezer éves kisautómat, így rendszeres látogatója lettem a használt gépjárműveket hirdető oldalaknak. Az eddigi tapasztalat az volt, hogy az autók megjelenése után 2-3 héttel már hirdették őket eladásra használtan. A Vestából kizárólag újat találtam mindenhol pedig eltelt több mint fél év a hazai piacra kerülése óta. Tehát vagy olcsón olyat veszek amire a gatyám is rámegy, vagy drágán olyat, ami ugyan jól néz ki, de bizonytalan az eredete és/vagy az állapota (külföldről behozott, elveszett a papír, stb). Erről az oldalról nézve a Lada Vesta 3 milliós alapára már nem is tűnik soknak. Terveztem, hogy elmegyek egy kereskedésbe és utánajárok mennyi az annyi ha kötelező szervizre kerül a sor, valamint milyen költségei lehetnek 1-1 komolyabb meghibásodásnak. Sajnos rengeteg munkám miatt nem jutottam még el a megvalósításig, de ami késik nem múlik…

    Már a Grantánál is nagyon tetszett, hogy a futómű lényegesen zordabb körülményekre lett tervezve, így a jó magyar utak kátyúi nem különösebben viselik meg az autót. A Vesta 17 centiméteres hasmagassága pedig azt sem engedi, hogy a városban parkolva odacsapjuk az autó alját a padkának. Véleményem szerint az egyik legfontosabb dolog ez, hiszen kis országunk autóinak 90%-a küzd havonta-kéthavonta futómű problémákkal, melynek orvoslása sokszor akár a több tízezres összeget is elérheti típustól függően.

    Jól gondoljátok, elfogult vagyok a Ladával kapcsolatban, mert rengeteg élmény fűz hozzá. Nemcsak régi, de újkori élmények is. Már a Grantával is sikerült könnyeket csalni néhány jóbarát szemébe, most viszont ez a Vesta szintén nagy érdeklődést keltett ismerőseim és barátaim körében. A régi Ladákban megszokott alap extrák, mint például a vezetőoldali kormány vagy a körpanoráma is bőven elég volt hogy jól érezzük magunkat benne és véleményem szerint ennél több nem is nagyon szükséges egy autóba. Félreértés ne essék, értem én, hogy XXI. század, meg minden sz@r ami nincs agyonnyomva elektronikával, de vezetni ebben az autóban lehet. Itt váltani kell és érzed is, hogy sebességbe tetted a kocsit, nem esik be magától a váltó a fokozatokba, Neked kell dolgozni vele, vagyis érzed hogy TE VEZETSZ! Talán ez az egyetlen ami egy kicsit nehezebben megy (mostanság néhány embernek egyáltalán nem), de innentől egy határozott gázadás és a szervokormány már gyönyörűen teszi is a dolgát. A “doboz” nem akar minden kanyarban felborulni vagy éppen kicsúszni alólad. Az ülések ott tartanak ahol kell, egy erősebb kanyarban nem kell kitámasztani magad mint néhány nyugati típusnál.

    Én nem akarok belemenni technikai adatokba, azokat akit érdekel megtalálja a lada.hu honlapon.

    Jótékony a PSZA Lada

    A szezonzáró Eger Ralin gyűjtenek a Macskaárvaház Alapítvány részére. Egy Lada típusú gépkocsi megvásárlásához szeretnének hozzájárulni az összegyűlt adományokkal.
    A csapat kezdeményezéséhez csatlakozott Markó Zoltán, a Lada Magyarország projektigazgatója is, aki szerint a Ladánál hagyomány segíteni és jó ügyek mellé állni. (Ezt mi is tanúsíthatjuk!)

    A PSZA Motorsport csapatát Papp Arnold és Szabó Árpád alapították azzal a céllal, hogy Magyarországon legyen egy olyan autósport-egyesület, amely a versenyzők teljes kiszolgálásában tud segítséget nyújtani, kezdve a logisztikától az autófelkészítésig. Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a műszaki fejlesztésekre is, így próbálják még professzionálisabbá tenni a csapat autóit. Jelenleg több versenyzőjük is indul a Rali1, a Rali2, a Historic és a MARB bajnokságokban is. Az idei évben egy komoly támogatóval bővült a csapat, a Lada Auto Hungary képében.

    „Az idei Eger Ralin két párosunk vesz részt, Papp Arnold a Rali2-ben most fog bemutatkozni a P/12-es kategóriában, illetve Mészáros Attila a Historic bajnokságban méretteti meg magát.”

    „A Lada egyrészt egy sokak által nagyon szerethető legenda, másrészt a kispénzű emberek autója, így mindig is érzékenyek voltunk arra, hogy olyan ügyek mellé álljunk, ahol beteg gyermekeken, idős embereken vagy akár bajba jutott állatokon segíthetünk” – mondja Markó Zoltán Lada-projektigazgató, aki szerint a Macskaárvaház Alapítvány esetében ez mind együtt van, így mindenképpen a Ladás PSZA Motorsport kezdeményezése és az állatvédők mellé állnak.

    Markó Zoltán hozzátette: egy alapítvány számára egyébként is ideális egy Lada típusú jármű, hiszen ár-érték arányban, strapabírásban, megbízhatóságban nem nagyon talál legyőzőre.

    tesztalalkemindennek.hu


    Ваш браузер ( )устарел. Он имеет уязвимости в безопасности и может не показывать все возможности на этом и других сайтах. Узнайте, как обновить Ваш браузер
    x