• Modellek


  • << vissza
    2017. 07. 13

    Ladát, franciát, vagy olasz szedánt?


    Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a keleti országokra jellemző. Vajon a Lada Vesta versenyezhet az eddigi kihívókkal?


    Nagy öröm, hogy újra kapható Magyarországon is Lada, az meg még nagyobb, hogy a Vesta érkezésével egy modernebb, a kínálathoz jobban idomuló modellt is értékesítenek hazánkban. A Vesta meggyőző volt tesztünk alatt, rengeteg pozitív benyomást tett és meglepően szerethető autónak mutatta magát. Ezt egyébként a hazai eladások is bizonyítják, és az sem mellékes, hogy az alapfelszereltségű, klíma nélküli verzióból sokkal kevesebb fogy, mint a mindent bele kiadású Lux-ból. A Vesta éppen 3 millió forint alatt indul és nincs nagy lehetőségünk konfigurálni, sőt, összesen 3 felszereltségi szint közül választhatunk, illetve metálfényért, fűthető szélvédőért és 16-os felnikért fizethetünk csak pluszban. Viszont még a legdrágább Vesta is bőven olcsóbb egy hasonló felszereltségű kategóriatárshoz képest, ami egészen csábítóvá teheti.




    A Vesta egyetlen gyenge pontja az egy darab benzinesből álló motorkínálata, még a LUX felszereltségen is csak az 1,6-os, 106 lovas szívóval érhető el. A szegmensben persze szinte mindenkiénél megtalálható a hagyományos 1,6-os, így a többieket is ezzel konfiguráltuk, bár mindegyikük kapható 1,6-os, takarékos és rendkívül nyomatékos dízelmotorral is, amivel hosszú távú utakra sokkal alkalmasabbak. Ha tehát ez a cél, a Lada Vesta az elején elvérzik a Citroën C-Elysée/Peugeot 301 páros és a Fiat Tipo ellen. Szívó benzinesével viszont már komoly ellenfél lehet a Vesta, az 1,6-os karaktere kellemes, jól használható és átlagos, azaz 8 literes átlagfogyasztást teljesítő motor. Egyelőre csak a Tipót nem volt lehetőségünk vezetni az 1,6-ossal, a franciákat viszont igen, amik fogyasztásban jobbak, mint a Vesta, karakterben már kevésbé.




    Új szedánok − méretek


    Hosszúság (mm) Szélesség (mm) Magasság (mm) Tengelytáv (mm) Csomagtér (l)
    Citroën C-Elysée 4427 1748 1466 2652 506
    Fiat Tipo 4532 1792 1497 2636 520
    Lada Vesta 4410 1764 1497 2635 480
    Peugeot 301 4445 1748 1466 2652 506

    A franciák lépcsős párosa 2012-óta van piacon, a C-Elysée név viszont már jóval régebbi, bár csak a kínai piacon volt ismert és az utód is legfőképp azt a piacot célozta. Mégis még nálunk is kapható, tőlünk nyugatabbra viszont már nem, hozzánk viszont az ikertesók frissített kiadásai is megérkeztek és most mindketten 270 ezer forintos kedvezménnyel érhetőek el, azaz 3,1 milliótól indulnak. Motorpalettájuk azonos, ahogy alapfelszereltségük is, van vészfékrásegítés, isofix gyerekülés rögzítési pontokkal ellátott, de fejtámla nélküli hátsó üléspad. Elektromosak az első ablakok, állítható, de csak magasságban a kormányoszlop és van fedélzeti számítógép is, viszont nincs klíma, akárcsak a Ladánál, a franciáknál viszont ezért külön fizethetünk, 300 ezer forint a felára, a tempomat viszont alap.



    A C-Elysée és a 301 a kiszemelt változó szelepvezérlésű 1.6 VTi-vel egyaránt 3,8 milliós, előbbi 3,775 milliónál, míg az oroszlános 3,835 milliónál kezdődik, itt viszont már mindkettőhöz jár manuális klíma, osztott háttámlás, három normál fejtámlával ellátott hátsó ülés, ködlámpák és színre fújt külső kiegészítők is. A két francia variálhatósága egészen kis dolgokban tér csak el, nagyjából ugyanúgy konfigurálhatjuk őket, de jellemzően ebben több szerencsénk lesz személyesen, mivel mindkét márka konfigurátora elég kacifántos és nem túl stabil. Felszereltük őket néhány extrával, hogy ne teljesen alap legyen, kaptak metálfényt, hogy a nagy puttonnyal normálisan lehessen parkolni, berendeltük hozzájuk a tolatókamerát és a parkolóradart, valamint az érintőképernyős, navigációs fejegységet. Áraik az alsó táblázatban olvashatóak és hasonlíthatóak össze, de mindketten 4,5 millió forintos ár fölé nőttek.



    Új szedánok- műszaki adatok


    Citroën C-Elysée 1.6 VTi Peugeot 301 1.6 VTi Lada Vesta 1.6 Fiat Tipo 1.6
    Hengerűrtartalom [cm3] 1587 1596 1598
    Hengerek/szelepek száma 4/16
    Váltófajta/-fokozat kézi/5 automata/6
    Teljesítmény [LE (1/min)] 115 (6050) 106 (5800) 110 (5500)
    Nyomaték [Nm (1/min)] 150 (4000) 148 (4200) 152 (4500)
    Gyorsulás 0-100 km/h [s] 10,3 11,2 11,2
    Végsebesség [km/h] 188 180 192
    Fogyasztás − vegyes [l/100 km] 6,4 6,1 6,3
    CO2-kibocsátás [g/km] 148 138 146
    Saját tömeg [kg] 1090 1270 1205
    Össztömeg [kg] 1540 1524 1670 1705


    A Fiat Tipo lépcsőshátú kivitele mindegyiknél egy fokkal komolyabb autónak mutatja magát, ám anyaghasználat és technika terén hasonló hozzájuk. Magasabb áron, de magasabb felszereltségel is kezdődik, viszont az 1,6-os szívó benzinest csak automata váltóval érhetjük el, ha ragaszkodunk hozzá, és arra pakoljuk rá a kívánt extrákat, mint a tolatókamera, ülésfűtés, tempomat − ami a franciákhoz és a Ladához is széria –, akkor közel 5 millió forintot kell költenünk az olaszra. A motorteljesítményből nem egyszerű leadni, hiszen elég nagy térkínálatú és hatalmas csomagterű autóról van szó, aminek a komplett családot nagymamástól, mosógépestől el kell cipelnie, amihez az 1,4-es szívó 95 lóereje már kevés lehet, na persze a pakolhatóságot erősen korlátozza a lépcsős far. Kompromisszumként viszont az alapmotor sem rossz, mivel a mindennapokban elég, és így még a franciáknál is olcsóbbra jön ki. Extrákkal 4,415 millió forintért kaphatjuk meg, de ez még a Vesta csúcsfelszereltségéhez képest is közel fél millió többlet. Érdemes mérlegelni, de főleg próbálgatni és egyedi ajánlatot kérni. Mindegyiknek megvan az előnye, de annyi biztos, hogy dízelmotorral élhetőbb mindegyikük. Már ugye a Ladán kívül.



    Forrás: autonavigator.hu
    Ваш браузер ( )устарел. Он имеет уязвимости в безопасности и может не показывать все возможности на этом и других сайтах. Узнайте, как обновить Ваш браузер
    x