• Modellek


  • << vissza
    2016. 03. 17

    A pilóták szerint sokat fejlődött a LADA


    A vallelungai közös gyakorlást ugyan kihagyták, nem sokkal később viszont három fontos és hasznos napot töltöttek Portugáliában a ladások, ahol a portimaói versenypályán dolgoztak tovább a TC1-es Vestán.

    Végre az időjárással is szerencséje volt a csapatnak; az esős magny-cours-i napok után jó időben, száraz pályán tudták próbálgatni a technikát, egyedül az erős szélhez kellett alkalmazkodniuk.

    A márka visszatérése óta ez volt az első olyan tél, amikor nem kellett új autót fejlesztenie a Ladának, 2013-ban a TC2T-s Granta, 2014-ben a TC1-es Granta, 2015-ben pedig a TC1-es Vesta elkészítése töltötte ki a időt az oroszoknál, most viszont végre egy már meglévő konstrukción finomíthattak a holtszezonban.

    Igaz, így is akadt munka bőven, hiszen 2015-ben több nagy balesetük is volt, így végül úgy döntöttek, három vadonatúj kasztnival vágnak neki az idei szezonnak. Ez volt az első alkalom, hogy mindhárom pilóta lehetőséget kapott, és valamennyien elégedettek nyilatkoztak a tél során elért fejlesztésekről.

    “Az első nap során vezettem az autót, 50 kört sikerült megtennem mindenféle műszaki probléma nélkül. Különböző futóműgeometriai variációkat próbáltunk ki az első és a hátsó felfüggesztésben. Ezzel párhuzamosan tovább dolgoztunk a motor nyomatékleadásán is, és öröm volt látni, hogy az autó érzékeny a változtatásokra. Végre egy kicsit közelebbről is megismerhettem a kocsit, hiszen eddig csak esőben, hideg pályán vezettem a Vestát” – mondta Tarquini.

    “Később ott voltam Hugo és Nick tesztjén is, hogy megosszam velük az autóval kapcsolatos tapasztalataimat.”

    Nick Catsburg korábban elmondta a WTCC Blognak, idén neki még nem jutott tesztnap a Ladánál, úgyhogy Katar után most először ült TC1-es versenyautóban.

    “Sikerült jelentős előrelépést elérni az állórajtoknál, amire nagy hangsúlyt fektettünk, hiszen tavaly ez volt az egyik gyenge pontunk, ami miatt nem tudtuk kihasználni a jó időmérős teljesítményünket. Az új motorvezérlés komoly fejlesztésen esett át. Összességében a tapadás és az általános teljesítményleadási görbe is javult” – vélte Catsburg.

    “A motor és futómű fejlesztéseknek köszönhetően a Vesta nagyon ígéretesnek tűnik a 2016-os évad előtt.”

    Catsburghoz hasonlóan Hugo Valente sem töltött érdemi időt az autóban, még januárban egyszer kipróbálhatta a Vestát Magny-Coursban, de ez volt az első rendes tesztnapja.

    “Jó volt kicsit megismerni az autót, és visszanyerni az önbizalmam, hiszen kb. Katar óta nem volt értelmes kormány a kezeim között. A Lada Sport és az ORECA által elkészített fejlesztések nagyszerűen működnek. Nekem ugyan nincs tapasztalatom a 2015-ös autóval, de Gabriele és Nicky visszajelzései nagyon pozitívak a motor és a futómű kapcsán egyaránt” – tette hozzá Valente.

    Az oroszok jelenleg Magny-Cours-ban készülnek az április első hétvégéjén rajtoló szezonra.



    Forrás: hosszabbitas.hu


    Ваш браузер ( )устарел. Он имеет уязвимости в безопасности и может не показывать все возможности на этом и других сайтах. Узнайте, как обновить Ваш браузер
    x