• Modellek


  • << vissza
    2018. 05. 17

    Majdnem Duster


    László írása következik, aki egy szerencsés véletlen folytán lett a fenti Kalina Cross tulajdonosa, és egyáltalán nem nevezné magát LADA-rajongónak. Arról kérdeztük, hogy miért döntött mégis az orosz márka mellett.


    Rengeteg ember szenved russzofóbiában, aminek megvannak a történelmi gyökerei, de ez az írás nem erről szól. A régi Ladák egy idő után már nem voltak korszerűek, a nyugatiak pedig rendesen elhúztak technológiában. Persze megbízhatóak voltak, strapabírók, de azért sokszor ki kellett nyitni a motorháztetőt, ezt-azt állítgatni rajta. 


     Én kifejezetten vezetni sem szerettem a hátsó hajtás miatt, főleg télen. Idővel kikopott a LADA az országból, illetve volt egy elvetélt feltámasztási kísérlet. De beszéljünk a jelenről!


    Ha nem egy kereskedésben forgalmazzák a Renault-Dacia-val, lehet hogy most Dusterrel járok. Véletlenül vettük észre, és tudtuk, hogy az kell. 

    Egy kis előzmény: két Ford Fusion volt a családban - hasonló kategória. Egyszerre kellett hosszabb utakra, meg földútra is. A Fusion reménytelenül lemaradt felszereltségben, a klímán kívűl szinte semmi nem volt benne. Aztán egy rövid ideig Ford Focus-unk volt. Az már nagyon “autó” volt, csak időközben még rosszabb lett a nyaralóhoz vezető út, és tavaly ősszel már nem tudtunk vele felmenni a dombra.



    Hosszú úton is kényelmes, és rossz úton is jó.

    Hát így lett Kalina Cross. A két autó nagyjából hasonló felszereltségű, illetve a Kalina még többet is ad. Azért azt hozzá kell tennem, hogy a Fordnál minden kicsit finomabban járt, kapcsolók, ajtók stb. és hát a hátsó multilink futóműve verhetetlen; de ebben más márkákat is ver. 


     Viszont nem gyorsul úgy, mint a Kalina, és a fogyasztása is nagyjából ugyanannyi. A Kalina számunkra megtestesíti azt a kívánságot, hogy hosszú úton is kényelmes (nincs különbség), viszont rossz úton is jó. 

     Nem vagyok prémium márka-függő, tehát engem nem zavar, ha egy kapcsoló darabosan jár. És akkor még nem is beszéltem az ÁRRÓL! Egy hasonló felszereltségű autó szerintem 4-5 millió Ft. 

     Hogy az emberek miért tartanak a Ladától, nem tudom. Egy barátom is Kalinát akart venni, kipróbálta és tetszett neki, aztán a minap láttam egy 5 éves használt autóval. Amikor elkezd szervízbe járni, kiderül, hogy jobban járt-e.


    üdvözlettel, László


    Ваш браузер ( )устарел. Он имеет уязвимости в безопасности и может не показывать все возможности на этом и других сайтах. Узнайте, как обновить Ваш браузер
    x